DROWNING in DARKNESS

By | 3/17/2016 10:23:00 AM 4 comments

"Black is always elegant.
It is the most complete colour in the whole world, made of all the colours in the palette."
Riccardo Tisci


  Moda i sztuka wydają się być nierozerwalne. Coraz częściej kreacje prezentowane na pokazach, swym wyglądem przypominają dzieła, które zamiast wisieć w szafie powinny stać się obiektem muzealnym. Architektoniczne, wielopoziomowe, mozolnie przygotowywane, są tak piękne, że chce się je oprawić w ramy i powiesić w salonie:). Obecnie wielu projektantów w swoich kolekcjach nawiązuje to sztuki, malarstwa czy rzeźby. Pop artowe projekty zaprezentował na przykład Jeremy Scott na sezon wiosna-lato 2016. Kolorowe stroje z akcentami z plastiku, nadrukami i ciekawymi motywami niczym z kreskówki to znak rozpoznawczy tej kolekcji. Kolejnym projektantem czerpiącym inspiracje ze sztuki jest Christopher Kane, który stworzył kreacje nawiązujące do malarstwa abstrakcyjnego. Jego propozycje na tę wiosnę są bardzo kolorowe, z elementami wzorów geometrycznych, plam, różnych zygzaków i innych inspirujących motywów sztuki abstrakcyjnej. Jak widać świat mody i świat sztuki nieustannie się przenikają i dopełniają. 
 Kiedyś interesowałam się sztuką, głównie malarstwem. Lubiłam chodzić po muzeach i wystawach, największe wrażenie zrobiła na mnie wizyta w National Gallery w Londynie. Od dzieciństwa lubiłam rysować i malować, a w pewnym momencie mojego życia miałam nawet okazję namalować kilka obrazów na zamówienie:) Ale teraz pędzel zamieniłam na maszynę do szycia i sprawia mi to również dużo radości.
 Moja sukienka na dziś nie jest dziełem sztuki, jest zwykła, nawet przeciętna, prosta, skromna, ale uszyłam ją dla jednej z ważniejszych osób w moim życiu, więc jest dla mnie również ważna. Sukienkę tą uszyłam dla mojej siostry, która już za kilka miesięcy po raz pierwszy zostanie mamą:)

  Fashion and art seem to be inseparable. More and more designers present collections that looks more like pieces of art than ordinary clothes. Most of them should be framed and brought into the museum, not just kept in the wardrobe. For example Jeremy Scott in his Spring-Summer Collection 2016 offers clothes referring to pop art. His new collection is full of plastic details, outrageous prints, dresses made with acrylic panels. Another designer who seems to be deeply inspired by art is Chritopher Kane who created collection referring to abstract art. His collection is full of multicolored, geometrical and plastic motives, but also spray painted and graffited designs. As we can see both designers' collections are a great proof that art and fashion are equal, they interpenetrate each other.
  I was used to interested in art, especially painting. Since my childhood I loved drawing and painting, there was also a moment in my life when I had a chance to sell some of my paintings:)I loved visiting galleries and museums, I was so delighted when I visited the National Gallery in London. Now I replaced my paint brush with the sewing machine, but I do not regret it, it gives me as much pleasure.
  The dress I have sewed recently is for sure not a piece of art, it is ordinary, simple, but I sewed it for a person which is really important in my life, my sister, who is going to be a mother in a few months:)

Nowszy post Starszy post Strona główna

4 komentarze:

  1. Kocham czarny kolor. Wyglądasz w tym bosko. Nie mogę się napatrzeć :))
    Odzież patriotyczna Red is Bad

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci pięknie za tak miłe słowa:) serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Post czytałam z zapartym tchem!
    Gratuluje efektu, sukienka choć prosta to bardzo elegancka, a w ciąży na pewno będzie się ją wygodnie nosiło :))
    Powoli odkrywam Twoje inne dzieła i nasuwa mi się pytanie, czy jesteś samoukiem, czy może uczyłaś się gdzieś szycia? :)

    Pozdrawiam serdecznie! :)
    http://fashionbykg.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla takich komentarzy warto pisać posty:) Pięknie Ci dziękuję:) A jeśli chodzi o szycie to jestem samoukiem i właśnie w tym tygodniu obchodzę swoją pierwszą szyciową rocznicę:) Gorąco pozdrawiam:)

      Usuń